“Fenomenologia wzywa nas, aby powrócić do rzeczy samych. Nie powinniśmy pozwolić, aby nasze sądy były zniekształcone przez przedwczesne teorie lub założenia. Powinniśmy raczej zwrócić naszą uwagę na to, co
Czasem największe zmagania toczą się w ciszy – tam, gdzie samokrytyka zagłusza wewnętrzny głos wartości. Jak odnaleźć drogę do samoakceptacji, gdy czujesz, że utknąłeś w pułapce własnych oczekiwań? Poznaj historię,
Drugie Spotkanie w Szkole Bycia Wewnętrznego – „WIDZĘ – Przestrzeń Obecności” Drugie spotkanie w ramach Szkoły Bycia Wewnętrznego, które odbyło się pod hasłem „WIDZĘ”, zaprosiło nas wszystkich do delikatnego
“Arystoteles miał koncepcję zmiany czegoś, nie w coś innego, ale – w siebie. Taka zmiana była zgodna z wcześniej określoną naturą rzeczy. Słynnym przykładem jest żołądź stający się dębem. Podobnie
“Fenomenologia wzywa nas, aby powrócić do rzeczy samych. Nie powinniśmy pozwolić, aby nasze sądy były zniekształcone przez przedwczesne teorie lub założenia. Powinniśmy raczej zwrócić naszą uwagę na to, co
Życie [Leben] jest podstawowym faktem, który musi stanowić punkt wyjścia filozofii. Życie jest tym, co poznajemy od wewnątrz i za czym nie możemy wyjść przed trybunał rozumu (Dilthey, 2002, s
Bycie-w-świecie jako takie oznacza pewien sposób egzystencji: to nie tylko przebywanie w świecie czy znajdowanie się obok rzeczy, ale żywe, zaangażowane istnienie, które stawia sobie pytanie o swój własny sens.
Akceptować siebie takim, jakim jestem i pozwolić drugiej osobie zdać sobie z tego sprawę, jest najtrudniejszym zadaniem, jakie znam i nigdy nie osiągnąłem w tym względzie pełnej doskonałości, lecz sam
Człowiek staje się osobą dopiero w relacji do Ty, (…) relacja jest wzajemnością. Moje Ty działa na mnie tak, jak ja działam na nie. (…) Dopiero gdy indywiduum uzna drugiego
To co jest odcięte, nieodczute, pozostaje bez zmian. Kiedy zostanie odczute, zmienia się. Większość ludzi o tym nie wie. Wydaje im się, że jeśli nie pozwolą sobie poczuć negatywnej części