';

Szkoła BYCIA WEWNĘTRZNEGO
EDYCJA2
Każdy z nas nosi w sobie niewypowiedziane doświadczenia, subtelne odczucia i intuicyjne kierunki, które wskazują, dokąd chcemy podążać. Obecnościowy sposób bycia wewnętrznego to zaproszenie do zatrzymania się, wsłuchania w swoje wnętrze i odkrycia harmonii w chwili obecnej. WITAJ!
SZKOŁA BYCIA WEWNĘTRZNEGO Odkryj wewnętrzną harmonię i autentyczność dzięki Szkole Bycia Wewnętrznego – miejscu, gdzie nauczysz się słuchać siebie, rozumieć swoje emocje i nawiązywać głęboki kontakt z własnym doświadczeniem. ZOBACZ WIĘCEJ
Image icon
Obecność - Jestem
Bycie tu i teraz w kontakcie z tym, co niewypowiedziane..
To świadome zanurzenie w chwili obecnej, które pozwala usłyszeć subtelne sygnały wewnętrznego świata i odkryć, co w nas czeka na zauważenie i nazwanie. Obecność to fundament głębokiego kontaktu ze sobą i z życiem.
Image icon
Wewnętrzna Przestrzeń
Wewnętrzna przestrzeń, w której subtelne sygnały z ciała są dostrzegane i uszanowane...
To miejsce, gdzie każda emocja, myśl i odczucie znajduje swoją wartość, pozwalając na swobodne eksplorowanie niewypowiedzianych znaczeń i odkrywanie tego, co w nas czeka na wyrażenie i rozwinięcie. Przestrzeń jest początkiem prawdziwego zrozumienia siebie.
Image icon
Living Forward
Subtelny ruch życia, który niesie nas ku głębszemu poczuciu sensu i harmonii.
To proces wyłaniania się nowego z tego, prowadzący ku naturalnej zmianie, która nie jest wymuszona, lecz organicznie wyrasta z wewnętrznego kontaktu. Każdy krok, choć niewielki, otwiera przestrzeń na coś więcej, pozwalając życiu płynąć dalej w sposób pełniejszy i bardziej zgodny z tym, kim naprawdę jesteśmy.
Praktyka, spokój, rozwój, relacje...

Zapraszamy
doświadcz sposobu bycia wewnętrzego

Szkoła Obecności – Szkoła Bycia Wewnętrznego
10-miesieczna podróż ku pełniejszemu życiu w duchu focusingowego sposobu bycia wewnętrznego


Zaproszenie do głębokiego kontaktu z życiem

Każdy z nas nosi w sobie niewypowiedziane doświadczenia, subtelne odczucia i intuicyjne kierunki, które wskazują, dokąd chcemy podążać.
Obecnościowy sposób bycia wewnętrznego to zaproszenie do zatrzymania się, wsłuchania w swoje wnętrze i odkrycia harmonii w chwili obecnej.

Szkoła Bycia Wewnętrznego to praktyczno-warsztatowe szkolenie, które otwiera przestrzeń na głębszy kontakt z ciałem, emocjami i „felt sense”, prowadząc do autentycznego życia.

W Instytucie Obecności w Borowiczkach-Pieńkach stworzyliśmy miejsce, które sprzyja procesowi grupowemu – w otoczeniu natury, w atmosferze wzajemnego szacunku i otwartości.
Każde spotkanie to krok ku pełniejszemu życiu, zanurzonemu w filozofii implicit Eugene’a Gendlina i focusingowym sposobie bycia wenętrznego.

ZAŁOŻENIA SZKOŁY BYCIA WEWNĘTRZNEGO (SZKOŁY OBECNOŚCI)
inspirowane A Process Model –  Eugene Gendlina

 

  1. Jedność ciała i środowiska jako podstawa bycia

SBW postrzega ciało i środowisko jako nierozłączne elementy jednego procesu. Każdy aspekt naszej egzystencji – od oddychania po sposób, w jaki doświadczamy przestrzeni – jest wynikiem tej jedności. Oddychanie jest tu doskonałym przykładem: ruch klatki piersiowej i przepływ powietrza nie są odrębnymi zdarzeniami, lecz jednym, nierozerwalnym procesem. Dzięki temu podejściu uczymy się widzieć świat nie jako zbiór odrębnych elementów, ale jako dynamiczną całość, w której wszystko jest ze sobą powiązane. To przekonanie jest podstawą do odkrywania harmonii pomiędzy sobą a otoczeniem.

 

  1. Percepcja rozwijająca się z interakcji

W przeciwieństwie do tradycyjnych teorii poznania, które zakładają, że percepcja jest punktem wyjścia do zrozumienia rzeczywistości, SBW twierdzi, że percepcja rozwija się z interakcji między ciałem a środowiskiem. Nasze zmysły nie odbierają tylko danych sensorycznych – takich jak kolory czy dźwięki – ale tworzą znaczenia w kontekście naszych działań i potrzeb. Widząc sofę, nasze ciało „wie”, że jest to miejsce, na którym można usiąść, odpocząć, lub które trzeba ominąć, by nie wpaść na nie w ruchu. Ta całościowa percepcja nie jest wynikiem analizy, ale integralnym doświadczeniem ciała w interakcji ze światem.

 

  1. Cielesne wiedzenie jako źródło głębokiego rozumienia

Ciało nie tylko odczuwa, ale też „wie” w sposób, który wykracza poza język i koncepty. Jest to forma intuicyjnego rozumienia, które pozwala nam podejmować decyzje i reagować na sytuacje nawet wtedy, gdy nie jesteśmy w stanie ich w pełni wyrazić słowami. Przykładem tego jest sytuacja, gdy czujemy, że coś jest „nie tak”, ale nie wiemy jeszcze, co dokładnie. SBW uczy, jak zauważać i ufać tym subtelnym odczuciom, które często prowadzą nas do głębszych wniosków i nowego rozumienia.

 

  1. Procesualna natura rzeczywistości

W rzeczywistości postrzeganej przez SBW wszystko jest procesem, a każde zdarzenie jest jednocześnie krokiem ku przyszłości. Procesy, takie jak jedzenie, sen czy relacje międzyludzkie, są cyklami, które wzajemnie się implikują. Na przykład głód prowadzi do jedzenia, które z kolei umożliwia regenerację, a ta prowadzi do nowych działań. Rozumienie procesualnej natury rzeczywistości pozwala zobaczyć życie jako dynamiczny i otwarty system, w którym zmiana jest nieodłącznym elementem.

 

  1. Odkrywanie znaczenia poprzez odczucia cielesne

SBW zakłada, że znaczenia nie są narzucane z zewnątrz, ale wyłaniają się z odczuć cielesnych powstających w interakcji z otoczeniem. Proces focusingu, który uczy pracy z tymi odczuciami, pozwala na przeżycie „przesunięcia odczuwalnego” (felt shift). Jest to moment, w którym nasze odczucie zmienia się, prowadząc do głębszego zrozumienia sytuacji lub problemu. To narzędzie jest niezwykle wartościowe w terapii, rozwoju osobistym i kreatywności.

 

  1. Promocja nowego paradygmatu

SBW proponuje podejście oparte na cielesnej jedności ciała i środowiska.
Dzięki tej jedności możliwe jest autentyczne poznanie świata jako żywego i dynamicznego procesu.

 

  1. Precyzja bez słów: siła niewerbalnego odczucia

Cielesne odczucia, choć często niewerbalne, są niezwykle precyzyjne i bogate w treść. Kiedy skupiamy uwagę na tych odczuciach, możemy odkryć ich głębsze znaczenia i znaleźć nowe sposoby rozumienia siebie i świata. Przykład fenomenologicznego „przypominania” czegoś, co jest na „końcu języka”, pokazuje, że ciało ma dostęp do wiedzy, która wykracza poza to, co świadome. W SBW uczymy się zauważać i pracować z tymi odczuciami, otwierając drzwi do nowych możliwości.

 

  1. Otwieranie nowych przestrzeni dla rozwoju

SBW umożliwia odkrywanie nowych przestrzeni dla rozwoju poprzez uważne słuchanie cielesnych odczuć. Ta praktyka otwiera drogę do nowych pomysłów, rozwiązań i znaczeń, które mogą być przełomowe zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym. SBW inspiruje do poszukiwania głębszego kontaktu z samym sobą, relacjami z innymi i otaczającym światem.

 

  1. Dynamiczna natura obiektów i świata
    Obiekty, które postrzegamy, nie istnieją jako stałe byty, ale są wynikiem procesu naszej interakcji z otoczeniem. Kanapa w pokoju nie jest tylko zbiorem kształtów i kolorów – nabiera znaczenia w kontekście naszego działania, np. jako miejsce odpoczynku lub przeszkoda w przejściu. SBW podkreśla, że rzeczywistość, którą postrzegamy, jest współtworzona przez nasze ciało i otoczenie, co daje nam możliwość bardziej świadomego wpływania na nasz świat.

 

  1. Praktyka cielesnej obecności

Centralnym elementem SBW jest praktyka i doświadczanie focusingu, który uczy i zaprasza, jak nawiązywać kontakt z cielesnymi odczuciami w ich przedwerbalnym stanie. Poprzez focusing uczymy się, jak z uważnością i ciekawością badać to, co czujemy, i pozwalać, by prowadziło nas to do nowych słów, znaczeń i działań. Praktyka ta wspiera rozwój wewnętrznej harmonii, głębszego zrozumienia siebie oraz autentycznych relacji z innymi. Dzięki niej uczymy się być w pełni obecni w swoim życiu.

Każdy z powyższych punktów tworzy fundament dla Szkoły Bycia Wewnętrznego, która inspiruje do głębszego zrozumienia siebie i rzeczywistości oraz do życia w pełnej harmonii z otoczeniem.
SBW to przestrzeń, w której teoria spotyka się z praktyką, a filozofia i duchowość z codziennym doświadczeniem.

INSPIRACJE DLA SZKOŁY BYCIA WEWNĘTRZNEGO (SBW)

Szkoła Bycia Wewnętrznego czerpie z filozofii, psychologii, duchowości i praktyki psychoterapeutycznej.
Poniżej przedstawiamy kluczowe inspiracje, uwzględniając bliskość do doświadczeń i refleksji autorów:

 

  1. Eugene Gendlin i „A Process Model”
  • Jedność ciała i środowiska: Eugene Gendlin, pracując z Carlem Rogersem, odkrył, że najskuteczniejsza terapia wynika z kontaktu z cielesnymi odczuciami, które wykraczają poza słowa. Jego koncepcja jedności ciała i środowiska jako dynamicznego procesu generującego znaczenie jest podstawą praktyki focusingu.
  • Praktyka focusingu: Gendlin rozwijał to doświadczenie jako sposób nawiązywania kontaktu z subtelnymi, cielesnymi „odczuciami” sytuacji, które prowadzą do nowych znaczeń i przełomowych odkryć w życiu i terapii.

 

  1. Fenomenologia: Husserl, Heidegger, Merleau-Ponty, Dilthey
  • Edmund Husserl: Jego fenomenologia kładła nacisk na świadome przeżycie jako punkt wyjścia do zrozumienia świata. Husserl poszukiwał „rzeczy samych w sobie” poprzez badanie struktury ludzkiej świadomości.
  • Martin Heidegger: Heidegger, podkreślając bycie-w-świecie, widział ludzką egzystencję jako zanurzoną w kontekście relacji z innymi i otoczeniem.
    Jego prace były odpowiedzią na osobiste pytania o sens życia.
  • Maurice Merleau-Ponty: Merleau-Ponty wprowadził pojęcie „ciała poznającego,” akcentując, że ciało i umysł współtworzą rzeczywistość.
    Jego Fenomenologia percepcji zrewolucjonizowała myślenie o ciele jako medium doświadczenia.
  • Wilhelm Dilthey: Dilthey widział zrozumienie ludzkiej egzystencji przez pryzmat doświadczenia historycznego i kulturowego, co umożliwia głębszą interpretację życia.

 

  1. Alfred North Whitehead i filozofia procesu
  • Procesualność rzeczywistości: Whitehead, wywodząc się z nauk ścisłych, rozwijał filozofię procesu, w której każdy aspekt rzeczywistości jest dynamicznym wydarzeniem.
    Jego doświadczenie z analizą złożonych systemów doprowadziło do stworzenia koncepcji świata jako nieustannej przemiany, gdzie każde zdarzenie jest powiązane z innymi.

 

  1. William James i cielesne wiedzenie
  • Intuicyjne „czucie”: William James badał, jak ludzie doświadczają cielesnych odczuć, które mogą wykraczać poza słowa.
    Jego prace nad „fenomenem końca języka” pokazują, jak precyzyjne mogą być cielesne odczucia i jak mogą prowadzić do głębokiego zrozumienia.

 

  1. Ludwig Wittgenstein i język jako gra znaczeń
  • Język i kontekst: Wittgenstein rozwijał swoją koncepcję języka jako gry znaczeń, w której słowa nabierają sensu jedynie w praktycznym użyciu.
    Jego refleksje inspirowały do traktowania języka jako narzędzia eksplorowania i wyrażania cielesnych doświadczeń.

 

  1. John Dewey i pragmatyzm doświadczenia
  • Doświadczenie w działaniu: Dewey postrzegał doświadczenie jako proces dynamiczny, w którym uczymy się poprzez interakcję z otoczeniem.
    Jego podejście wynikało z praktyki edukacyjnej i badań nad tym, jak ludzie przyswajają wiedzę w codziennym życiu.

 

  1. Martin Buber i dialogiczna filozofia „Ja-Ty”
  • Relacyjność bycia: Martin Buber, w swojej filozofii relacji „Ja-Ty,” podkreślał, że prawdziwe spotkanie z drugim człowiekiem, światem lub Bogiem odbywa się na poziomie głębokiej obecności i dialogu. Jego koncepcje inspirowały do widzenia relacji jako przestrzeni autentycznego istnienia.

 

  1. Victor Frankl i poszukiwanie sensu
  • Sens w cierpieniu: Frankl, jako więzień obozów koncentracyjnych, odkrył, że poszukiwanie sensu może nadać wartość nawet najtrudniejszym doświadczeniom. Jego logoterapia opierała się na idei, że człowiek ma zdolność odnalezienia sensu w każdej sytuacji.

 

  1. Thomas Merton i duchowa obecność
  • Harmonia wewnętrzna: Merton, trapista i mistyk, rozwijał swoją duchowość, łącząc kontemplację z zaangażowaniem w świat. Jego pisma inspirują do integrowania duchowości z codziennym życiem oraz odkrywania harmonii między wewnętrznym a zewnętrznym światem.

 

  1. Teoria zmiany Carla Rogersa
  • Procesualna natura zmiany: Carl Rogers, pionier psychoterapii humanistycznej, opracował teorię zmiany, która zakłada, że ludzie mają wrodzoną zdolność do samorozwoju i adaptacji, jeśli znajdą się w odpowiednich warunkach. Kluczowe w tym procesie jest doświadczenie akceptacji, empatii i autentyczności w relacji terapeutycznej.
  • Warunki sprzyjające zmianie: Rogers zidentyfikował trzy warunki, które wspierają proces zmiany:
  1. Autentyczność terapeuty: Bycie prawdziwym i otwartym wobec drugiej osoby.
  2. Bezwarunkowa akceptacja: Przyjmowanie drugiej osoby taką, jaką jest, bez osądzania.
  3. Empatyczne zrozumienie: Głębokie wsłuchiwanie się w doświadczenia klienta i odzwierciedlanie ich w sposób, który pomaga mu lepiej zrozumieć siebie.

     Teoria Rogersa inspiruje do tworzenia przestrzeni, w której osoby mogą doświadczyć pełnej akceptacji i bezpiecznej relacji, co wspiera ich proces wewnętrznej zmiany. Podejście to podkreśla, że zmiana nie jest narzucana z zewnątrz, lecz wynika z autentycznego kontaktu z sobą i światem.

 

  1. Mądrość Ojców Pustyni i duchowość wschodnia
  • Uważność i cisza: Ojcowie Pustyni, poprzez praktykę kontemplacji i ascezy, ukazywali, jak cisza i uważność mogą prowadzić do wewnętrznego spokoju i harmonii. Duchowość wschodnia dodatkowo inspirowała do integracji cielesnego doświadczenia z duchowością.

 

  1. Søren Kierkegaard i refleksja nad lękiem
  • Lęk jako droga do autentyczności: Kierkegaard widział lęk nie jako coś, co należy unikać, lecz jako wskazówkę prowadzącą do głębszego zrozumienia siebie i autentycznego życia.

 

  1. Sidney M. Jourard i „przezroczyste Ja”
  • Autentyczność w relacjach: Jourard podkreślał znaczenie szczerości i autentyczności w relacji z samym sobą oraz innymi. Jego koncepcja „przezroczystego Ja” inspirowała do pracy nad samoakceptacją i odkrywaniem prawdy o sobie.

 

  1. Praktyka „Thinking at the Edge” Eugene’a Gendlina
  • Tworzenie nowych idei: Thinking at the Edge, metoda opracowana przez Gendlina, wspiera rozwijanie nowych pomysłów poprzez pracę z cielesnymi odczuciami. Ta praktyka umożliwia odkrywanie znaczeń, które wykraczają poza znane schematy.

 

Szkoła Bycia Wewnętrznego w Instytucie Obecności łączy refleksje i doświadczenia wybitnych myślicieli, tworząc przestrzeń dla integracji filozofii, psychologii i duchowości. Dzięki inspiracjom Gendlina, Husserla, Merleau-Ponty’ego, Frankla, Mertona i innych, SBW wspiera autentyczne bycie w harmonii z sobą i światem.

SZKOŁA BYCIA WEWNĘTRZNEGO

10-spotkaniowa podróż ku pełniejszemu życiu w duchu focusingowego sposobu bycia wewnętrznego

Focusingowy sposób bycia to zaproszenie do głębokiego kontaktu ze sobą, swoimi odczuciami i życiem takim, jakie jest. To sztuka wsłuchiwania się w to, co subtelne, niewyrażone, ale obecne – w swoje ciało, emocje i doświadczenia, które wskazują na kierunek, w którym życie chce się rozwijać.

Program Szkoły Bycia Wewnętrznego

1.JESTEM – Odkrywamy, co to znaczy być
Zatrzymanie się i odczucie swojej obecności. „Bycie” staje się przestrzenią, w której ciało prowadzi nas ku temu, co jeszcze niewyrażone.

2.WIDZĘ – Otwieramy oczy na to, co głębsze
Dostrzeganie w codziennych chwilach i relacjach tego, co często niewidoczne. Widzenie staje się współodczuwaniem.

3.SŁYSZĘ – Wsłuchujemy się w siebie i innych
Słuchanie jako akt obecności. Otwieramy się na subtelne sygnały, które prowadzą ku głębszemu zrozumieniu siebie i relacji.

4.CZUJĘ – Przyjmujemy emocje jako drogowskazy
Emocje jako naturalny przewodnik. Wsłuchujemy się w ich przesłania, ucząc się przyjmować je z ciekawością i otwartością.

5.DOŚWIADCZAM – Otwieramy się na życie w pełni
Zatrzymanie w prostych momentach życia i odkrywanie implicit – tego, co życie mówi w swojej subtelności.

6.ZANURZAM SIĘ – Żyję pełnią chwili
Akceptacja pełnego spektrum doświadczeń, od radości po trudności. Przyjmowanie tego, co jest, jako drogi do głębszego kontaktu z życiem.

7.UFAM – Otwieramy się na zaufanie
Zaufanie subtelnym sygnałom z wnętrza. Uczenie się podążania za życiem i własnym procesem z otwartością.

8.DZIELĘ SIĘ – Tworzymy przestrzeń relacji
Autentyczne dzielenie się sobą i tworzenie relacji opartych na współobecności, akceptacji i wzajemnym wzbogacaniu się.

9.KREUJĘ – Twórczość jako wyraz życia
Tworzenie jako odpowiedź na to, co implicit domaga się wyrazu. Życie samo „żyje naprzód” poprzez nasze działania i wybory.

10.ŻYJĘ – Życie jako proces „living forward”
Celebracja życia jako dynamicznego procesu. Otwarcie na dalszą podróż z odwagą i wdzięcznością.

Szkoła Bycia Wewnętrznego
Przestrzeń, w której focusingowy sposób bycia staje się drogą ku autentyczności i harmonii. To podróż w głąb siebie, pełna zrozumienia, wsparcia i odkryć, które prowadzą do pełniejszego życia.

WARUNKI I ORGANIZACJA NAUKI W SZKOLE BYCIA WEWNĘTRZNEGO

 

  1. Lokalizacja i przestrzeń
  • Otoczenie sprzyjające wyciszeniu: Zajęcia odbywają się w Instytucie Obecności w Borowiczkach-Pieńkach, w otoczeniu natury, co wspiera uważność i głęboki kontakt z sobą.
  • Przestrzeń wewnętrzna: Sala warsztatowa dostosowana do pracy grupowej – wygodne siedziska, przestrzeń na ruch, możliwość pracy w kręgach.
  • Strefa relaksu: Miejsce na krótkie przerwy i regenerację, z dostępem do herbat, kawy i zdrowych przekąsek.

 

  1. Liczba uczestników
  • Mała grupa: Maksymalnie 12-16 osób, aby zapewnić indywidualną uwagę i głęboki proces grupowy.
  • Heterogeniczność grupy: Zróżnicowanie uczestników pod względem doświadczeń i perspektyw, co wzbogaca proces wspólnego uczenia się.

 

  1. Czas trwania i harmonogram

Dziesięciomiesięczny cykl:
Spotkania odbywają się raz w miesiącu, w piątki – każde spotkanie trwa 6 godzin i 30 min (z przerwą na kawę i krótsze przerwy regeneracyjne).

Stała struktura spotkań:

  1. Otwarcie dnia: Krąg powitalny, wprowadzenie do tematu dnia.
  2. Blok doświadczeniowy: Praktyki focusingowe, ćwiczenia indywidualne i grupowe.
  3. Przerwa: Wspólna kawa, czas na wymianę refleksji w nieformalnej atmosferze.
  4. Blok doświadczeniowy: Praca z procesem grupowym, twórcze działania, integracja doświadczeń.
  5. Zamknięcie dnia: Refleksja nad procesem, wyciąganie wniosków i podsumowanie.

 

  1. Narzędzia i metody pracy 

Warsztaty praktyczno-doświadczalne:

  • Praktyki focusingowe, ćwiczenia uwrażliwiające ciało i umysł, twórcze działania z wykorzystaniem metafor, symboli, ruchu i dialogu i muzyki.

Proces grupowy:

  • Tworzenie przestrzeni do dzielenia się doświadczeniami, wspólne rezonowanie i eksplorowanie wyzwań.


Indywidualne wsparcie:

  • Możliwość konsultacji z prowadzącymi pomiędzy spotkaniami, wsparcie terapeuty focusingowego w trakcie cyklu.

    

 Materiały edukacyjne:

  • Przewodnik tematyczny na każdy miesiąc z zadaniami do pracy indywidualnej.
  • Nagrania doświadczeń focusingowych i ćwiczeń do samodzielnego użytku.

 

  1. Zasady uczestnictwaZaangażowanie: Uczestnicy są zachęcani do regularnego uczestnictwa w spotkaniach, ponieważ proces jest ciągły i oparty na stopniowym rozwoju.
    • Poufność: Wszystko, co jest dzielone w grupie, pozostaje w grupie, co tworzy bezpieczną przestrzeń do autentyczności.
    • Otwartość na proces: Gotowość do pracy zarówno indywidualnej, jak i grupowej, z szacunkiem dla różnorodności doświadczeń i perspektyw.

 

  1. Dodatkowe elementy: Indywidualne wsparcie i integracja doświadczeń

 

Indywidualne sesje z psychoterapeutą focusingowym

     Cel spotkań: W trakcie cyklu każdy uczestnik skorzysta z indywidualnej sesji z certyfikowanym psychoterapeutą focusingowym.

Sesje te umożliwiają:

  • Pogłębienie procesu osobistego, który pojawił się podczas grupowych warsztatów.
  • Omówienie osobistych wyzwań, które mogą być trudne do eksplorowania w grupie.
  • Rozwinięcie umiejętności focusingowych w indywidualnym, dostosowanym do potrzeb uczestnika tempie.
  • Poszukiwanie rozwiązań dla konkretnych kwestii lub wyzwań, które pojawiają się w życiu codziennym uczestnika.

     Forma:

  • Sesje odbywają się w przestrzeni Instytutu Obecności lub online, w zależności od preferencji uczestnika.
  • Każde spotkanie trwa 60 minut i prowadzone jest przez doświadczonego terapeutę zorientowanego focuisngowo, który wspiera uczestnika w odkrywaniu głębszego kontaktu ze sobą.

 

Spotkania z zaproszonymi gośćmi

  • W ramach Szkoły Bycia Wewnętrznego uczestnicy będą mieli możliwość uczestniczenia w spotkaniu online z zaproszonym ekspertem zewnętrznym, (nauczycielem fokusingu psychoterapeutą, filozofem, nauczycielami duchowości czy praktykiem focusingu.Forma:
  • Spotkania odbędą się online, co umożliwia udział ekspertów z różnych części świata.
  • Czas trwania to około 90-120 minut, z częścią wykładową oraz przestrzenią na pytania i rozmowę z uczestnikami.

 

Integracja poza spotkaniami warsztatowymi

  • Grupa inspiracyjna online: Uczestnicy stworzą zamkniętą grupę na platformie internetowej, gdzie dzielą się refleksjami, pytaniami i inspiracjami pomiędzy kolejnymi spotkaniami.Grupa umożliwia:
  • Budowanie wspólnoty i poczucia wsparcia w procesie rozwoju.
  • Dzielnie się sukcesami i wyzwaniami w codziennym życiu.
  • Inspiracje do praktykowania focusingu w praktyce.

Elementy twórcze i celebracyjne
Kreatywność jako narzędzie integracji: W trakcie szkoły uczestnicy angażują się w różne działania twórcze, takie jak praca z metaforami, rysunek, ruch czy pisanie refleksji.
Działania te:

  • Wspierają wyrażanie i integrowanie doświadczeń.
  • Otwierają nowe przestrzenie zrozumienia siebie i innych.
  • Wzbogacają proces uczenia się i odkrywania swojej drogi.

 

Celebracja procesu:

Ostatnie spotkanie to czas podsumowania całej drogi, wspólna celebracja osiągnięć i wymiana doświadczeń w atmosferze wzajemnego wsparcia i uznania.

 

Te dodatkowe elementy wzbogacają proces nauki, tworząc harmonijną przestrzeń do pracy zarówno indywidualnej, jak i grupowej. Łączą one osobistą eksplorację z inspiracjami od międzynarodowych ekspertów i wspólnotowym wsparciem grupy. Dzięki temu uczestnicy mogą w pełni doświadczyć mocy focusingowego sposobu bycia.

 

Podsumowanie

Szkoła Bycia Wewnętrznego to harmonijnie zaplanowany proces, który łączy głębokość focusingu, siłę procesu grupowego i twórcze działania. Dobrze przemyślane warunki – od przestrzeni, przez narzędzia pracy, aż po zasady uczestnictwa – wspierają uczestników w odkrywaniu swojej drogi do pełniejszego, bardziej świadomego życia.

 

 

WARUNKI PRZYJĘCIA DO SZKOŁY BYCIA WEWNĘTRZNEGO

Szkoła Bycia Wewnętrznego to przestrzeń zaprojektowana z myślą o osobach, które pragną zatrzymać się w codziennym pędzie, by wsłuchać się w siebie, zrozumieć swoje wewnętrzne procesy i odkryć drogę ku pełniejszemu życiu. Naszym celem jest stworzenie środowiska, w którym każda osoba, niezależnie od doświadczeń i aktualnej sytuacji, znajdzie dla siebie miejsce.

Nie musisz być gotowy – wystarczy, że czujesz wewnętrzne zaproszenie do tej podróży.

  1. Otwartość na proces

Zapraszamy osoby, które pragną:

  • poznać siebie lepiej,
  • pogłębić swoje doświadczenie wewnętrzne,
  • odkryć harmonię między emocjami, ciałem i duchowością.

Nie oczekujemy, że masz jasno określoną wizję swojego rozwoju – wystarczy, że masz gotowość, by zaufać procesowi i być obecnym w tej podróży.

  1. Indywidualna rozmowa wstępna

Każde zgłoszenie rozpoczyna się od rozmowy z jednym z członków naszego zespołu. Ta rozmowa to czas, by wspólnie przyjrzeć się Twoim potrzebom, celom i oczekiwaniom wobec Szkoły. Naszym celem jest dopasowanie programu do Twoich możliwości i upewnienie się, że przestrzeń Szkoły Bycia Wewnętrznego będzie dla Ciebie wspierająca.

  1. Gotowość do pracy w grupie

Podróż w Szkole Bycia Wewnętrznego to nie tylko praca indywidualna – to także wspólne odkrywanie w atmosferze wsparcia, akceptacji i empatii. Grupa staje się miejscem dzielenia się swoimi przeżyciami, wzajemnego inspirowania i uczenia się od siebie nawzajem. Twoja gotowość do uczestniczenia w procesie grupowym jest kluczowa dla Twojego rozwoju i doświadczenia wspólnoty.

  1. Przestrzeń na refleksję i regularne uczestnictwo

Uczestnictwo w Szkole wymaga czasu na spotkania warsztatowe, sesje indywidualne i pracę z materiałami własnymi. Ważne jest, abyś mógł/mogła wygospodarować przestrzeń w swoim życiu na ten wyjątkowy proces – zarówno podczas comiesięcznych warsztatów, jak i w codziennym życiu, które staje się polem doświadczania nowych odkryć.

  1. Gotowość do eksperymentowania

Szkoła Bycia Wewnętrznego to przestrzeń odkryć i nowych doświadczeń. Pracujemy z ciałem, emocjami, ruchem, metaforą i twórczym wyrażaniem siebie. Jeśli jesteś gotowy/a eksplorować nowe formy wyrazu, pozwolić sobie na bycie autentycznym i czerpać z różnorodnych metod pracy, znajdziesz tu bezpieczną przestrzeń, by to robić.

  1. Brak wcześniejszego doświadczenia jako wymogu

Nie musisz mieć doświadczenia w focusingu, psychoterapii czy rozwoju duchowym. Nasz program jest otwarty dla wszystkich, niezależnie od etapu, na jakim się znajdujesz. Wszystkie narzędzia i podejścia wprowadzamy krok po kroku, z pełnym zrozumieniem i troską.

Co możesz wnieść do Szkoły Bycia Wewnętrznego?

  • Siebie takiego/taką, jaki/jaka jesteś: Twoje doświadczenia, emocje, przemyślenia – każde z nich ma tu miejsce.
  • Gotowość na zmianę: Nawet jeśli jest delikatna, nieśmiała i pełna pytań.
  • Otwartość na to, co nowe: Bo każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku w nieznane.

Jak się zgłosić?

1.Wypełnij formularz zgłoszeniowy klikając w poniższy link:

[LINK DO FORMULARZA]

2.Po zgłoszeniu otrzymasz zaproszenie na indywidualną rozmowę wstępną – spotkanie to jest płatne i kosztuje 250 zł.

3.Po rozmowie wspólnie podejmiemy decyzję o Twoim uczestnictwie w programie Szkoły Obecności.

Jeśli masz pytania lub potrzebujesz dodatkowych informacji, skontaktuj się z nami pod adresem e-mail: szkola@instytutobecnosci.pl  lub telefonem: +48 517-256-500.

Z niecierpliwością czekamy na Twoje zgłoszenie i mamy nadzieję, że już wkrótce spotkamy się, by wspólnie rozpocząć tę wyjątkową podróż rozwoju i obecności!

Szkoła Bycia Wewnętrznego to miejsce, w którym odnajdziesz spokój, rozwój i wspólnotę. To Twoja przestrzeń, by wsłuchać się w siebie i odnaleźć drogę, która prowadzi do autentycznego, pełniejszego życia.

OPŁATY ZA UCZESTNICTWO W SZKOLE BYCIA WEWNĘTRZNEGO – EDYCJA 2

Koszt uczestnictwa w 10-miesięcznym programie Szkoły Bycia Wewnętrznego wynosi 12 500 zł.

Co obejmuje opłata?

W ramach tej kwoty zapewniamy:

  • 10 sesji grupowych – wykładowo- warsztatowo – doświadczeniowych, odbywających się w wybraną sobotę miesiąca, od godziny 9:00 do 15:30 w Instytucie Obecności.


1 sesja – 17.05.2025
2 sesja – 7.06.2025
3 sesja – 5.07.2025
4 sesja – 30.08.2025
5 sesja – 20.09.2025
6 sesja – 4.10.2025
7 sesja – 22.11.2025
8 sesja – 13.12.2025
9 sesja – 10.01.2026
10 sesja – 7.02.2026

  • 10 sesji indywidualnych focusingu z psychoterapeutą zorientowanym focusingowo lub facylitatorem focusingu, który będzie wspierał Twój proces rozwojowy i pomagał pogłębić zdobyte doświadczenia.
  • 10 indywidualnych sesji – pogłębiających etap procesu Szkoły Bycia Wewnętrznego. Te spotkania pozwalają na rozwianie wątpliwości, usystematyzowanie zdobytej wiedzy oraz zintegrowanie nowych doświadczeń, wspierając Twój rozwój i pogłębiając praktykę focusingu w codziennym życiu.
  • Udział w warsztatach grupowych, realizowanych w przyjaznej, wspierającej atmosferze, zgodnie z programem Szkoły.
  • Spotkanie z międzynarodowym gościem – autorytetem w dziedzinie psychoterapii lub focusingu, z zapewnieniem profesjonalnego tłumaczenia na język polski.
  • Materiały dydaktyczne przekazane w wersji papierowej lub pdf, które wspierają proces nauki i umożliwiają rozwój również między spotkaniami..
  • Poczęstunek podczas spotkań – kawa, herbata, domowe ciasto i przekąski, które umilą wspólny czas i stworzą atmosferę gościnności i relaksu.

Warunki płatności

  1. Płatność jednorazowa lub ratalna
  • Możesz wnieść opłatę jednorazowo przed rozpoczęciem programu lub skorzystać z opcji płatności ratalnej.
  • W przypadku płatności ratalnej, harmonogram wpłat ustalany jest indywidualnie, by dopasować terminy i kwoty do Twoich możliwości finansowych.
  • Wpłaty ratalne można realizować do 10 dnia każdego miesiąca.
  1. Formy płatności
  • Gotówką w Instytucie Obecności.
  • Przelewem na konto Centrum Obecności – MBank 98 1140 2004 0000 3402 7546 6957
  1. Faktury
  • Na życzenie wystawiamy faktury za wpłaty.
    Prosimy o zgłoszenie tej potrzeby przed pierwszym spotkaniem, podając wszystkie dane niezbędne do wystawienia dokumentu (nazwa, adres, numer NIP).
  • Faktura może zostać przekazana osobiście lub wysłana w formie elektronicznej, zgodnie z Twoimi preferencjami.

Zasady rezygnacji

  • Opłaty za uczestnictwo są bezzwrotne, nawet jeśli zdecydujesz się przerwać udział w części lub całości programu.
  • W przypadku trudności życiowych lub nieprzewidzianych sytuacji, zachęcamy do rozmowy – wspólnie poszukamy rozwiązań, takich jak możliwość odrobienia zajęć w innej formie.

 

Zobowiązania Szkoły

W ramach wniesionej opłaty Szkoła zobowiązuje się:

  • Realizować warsztaty według ustalonego harmonogramu i zgodnie z filozofią Szkoły Bycia Wewnętrznego.
  • Prowadzić indywidualne sesje focusingowe z psychoterapeutami i facylitatorami, którzy wspierają Twój rozwój.
  • Udostępniać materiały dydaktyczne, wspierające Twój proces nauki.
  • Zorganizować spotkanie z międzynarodowym gościem, dając uczestnikom możliwość korzystania z różnych perspektyw i doświadczeń.

Inwestycja w siebie

Opłata za Szkołę Bycia Wewnętrznego to inwestycja w Twój rozwój – w czas poświęcony sobie, by głębiej zrozumieć swoje ciało, potrzeby, emocje i kierunki rozwoju. Wierzymy, że ta przestrzeń stanie się dla Ciebie bezpiecznym miejscem wsparcia i transformacji. Cena została skalkulowana tak, by łączyć dostępność z wysoką jakością doświadczenia, które oferuje Szkoła.

 

Wyślij do nas wiadomość odpowiemy na wszystkie Twoje pytania…

Skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej informacji.